Moderaternas landstingslista spikad

Igår (15/1) ägde Moderaterna i Stockholms läns nomineringsstämma rum för att spika valsedeln till landstinget.

Min valkrets, sydväst, bestående av Salem, Botkyrka, Södertälje och Nykvarn har beslutat att välja följande personer till valkretsens toppkandidater:

1. Lennart Kalderén, Salem
2. Anne-Marie Larsson, Södertälje
3. Delmon Haffo, Salem
4. Kia Hjelte, Botkyrka

Jag vill passa på att tacka medlemmarna, nomineringskommittén och alla föreningar för stödet de visat mig under processen. Det är en stor ära att få representera Moderaterna på valsedeln till landstinget. Jag lovar att förvalta det förtroende jag fått på allra bästa sätt och på största allvar.

Salems utdelning är historisk. Aldrig tidigare har Salems kommun fått två personer på valbar plats. Detta är vi otroligt tacksamma för. 

Ett stort Grattis till Lennart Kalderén från Salem som toppar listan. Han har mångårig erfarenhet av landstingspolitiken och brinner för det han gör. Jag är därför stolt över att få ingå i denna valsedel, tillsammans med alla andra fantastiska kandidater. 

Nu ser vi till att vinna valet.1545187_10202774502714492_386529267_n

 

Kommentera

