Pressmeddelande: Delmon Haffo på 1:a plats till Landstinget

Pressmeddelande: Delmon Haffo vinnare av Moderaternas landstingsprovval Sydväst 

Igår presenterades Moderaternas resultat från försöksnomineringen (provvalet) i Stockholms stad och län. I landstingsvalkrets sydväst, bestående av kommunerna Södertälje, Nykvarn, Salem och Botkyrka lyckades Delmon Haffo, 22 år, hamna på plats 1, sett till det totala röstresultatet med 229 röster, varav 171 ”topplaceringsröster”.

Delmon Haffo bor i Salems kommun och sitter idag i kommunfullmäktige samt Barn- och utbildningsnämnden. Inom partiet är Delmon vice ordförande för Moderaterna i Salem, ordförande i MUF Salem, ledamot i MUF Stockholms distriktsstyrelse samt suppleant i Moderaternas förbundsstyrelse i Stockholms län.

– Jag vill tacka alla som röstat på mig, det betyder oerhört mycket att få detta stöd från medlemmarna. Jag ska se till att förvalta det förtroende jag givits på allra bästa sätt. Nu är det upp till nomineringskommittén att göra sitt jobb, och jag hoppas att jag får möjligheten att hamna någonstans i toppen på valsedeln.

Resultatet är rådgivande och det är slutligen en nomineringskommitté som ska arbeta fram ett förslag till valsedel, som sedan ska klubbas på en särskild stämma i början av nästa år.

Hela resultatet kan du hitta här: http://moderaterna.net/blog/2013/11/15/sammanstallning-av-forsoksnomineringen/

För kontakt:
Delmon Haffo
Tel: 0707306033
E-post: delmon.haffo@moderat.se

En reaktion på ”Pressmeddelande: Delmon Haffo på 1:a plats till Landstinget

Kommentera

