Nu moderniserar vi Rönninge Centrum

Igår hölls denna mandatperiods andra fullmäktige sammanträde. Det var ett långt möte då vi satt från 19:00 till 23:00 och debatterade främst förslaget om utbyggnaden av Rönninge Centrum. I ett tidigare blogginlägg förslarade jag hela förslaget och detta förslag bifölls igår vilket var oerhört roligt.

Debatten var lång och Rönningepartiet valde nu att tycka till. De valde att yrka på att skrota hela förslaget men gav inte riktigt några bra argument varför. De sa att vi inte har en stark folkvilja och att Rönningebor egentligen inte vill ha detta. Då blev jag upprörd och tog tillfället i akt för att hålla mitt allra första fullmäktigeanförande. Där talade jag om för rönningepartiet att när moderaterna gick till val på att genomföra dessa planer så fick vi tillsammans med de andra partier som faktiskt är för detta förslag en överväldigad majoritet i fullmäktige. Hur man då kan säga att människor inte vill ha detta är konstigt att säga. Är inte de invalda fullmäktigeledamöter dem som ska föra människors talan.

Förslaget bifölls och detta var ju självklart positivt. MP, RP och V var de partier som valde att rösta avslag och är således de partier som inte står för modernisering, utveckling och framåtblickande.

Jag kan dessutom meddela att jag igår rent formellt blev vald till Ordinarie ledamot av Barn och Utbildningsnämnden i Salem .
Delmon Haffo

Kommentera

