Salem – Sveriges säkraste kommun

Man kunde idag läsa i kvällstidningarna att Salems kommun kommit på första plats när man jämfört säkerhet och trygghet i Sveriges olika kommuner.

Naturligtvis är det glädjande att vi har ett tryggt samhälle i Salem och det känns inte för mig som något chokerande då jag är född och uppvuxen i kommunen. Jag vet därför hur det är att bo i Salem/Rönninge och jag har ärligt talat inget negativt att säga om denna kommun. Naturligtvis kan man alltid förbättra och utveckla, men när det gäller säkerhet så känner iallafall jag mig trygg och säker när jag går omkring på Salems gator och vägar.

Som ni kanske vet är det imorgon den årliga demonstrationen då främlingsfientliga rörelser som går under namnet ”Salemfonden” marcherar fram till en plats där en ung pojke blev mördad för 10 år sedan. Detta kan man kanske tycka är lite konstigt att trots nazistdemonstrationer är vi Sveriges säkraste kommun.

I övrigt hoppas jag på en lugn dag imorgon och kan rekomendera julmarknaden som kommer att anordnas på morgonen i Rönninge Centrum. 
Delmon Haffo

Kommentera

