Synliga poliser skapar trygghet!

För mig som bor i förorten är trygghet något jag verkligen uppskattar. Trygghet att kunna gå senare på kvällen från tåget hem, trygghet att kunna gå igenom centrum utan att behöva känna sig rädd eller osäker. En viktig faktor för att man ska kunna känna sig trygg är självklart att det finns fler synliga poliser på gatorna.

Man läser nästan dagligen om unga tjejer som blir våldtagna eller killar som hamnar i bråk. Stöld och rån är också vanligt. Jag skulle tycka att mobila polisstationer vore att rekommendera. För polisens jobb är inte att sitta bakom ett skrivbord utan att finnas ute bland folket och ingripa när något inträffar. Om poliserna då har sina skrivbord ute bland folket skulle de lättare kunna utrycka. Detta har testats på olika ställen i Stockholm och har visat sig vara väldigt effektivt. Varför inte fortsätta satsa på förorterna? Jag skulle tycka att det vore bra med en mobil polisstation i varje förort runt Stockholm. För din och min säkerhet och trygghet!
//Delmon

Kommentera

