MUF Ambassadör

En kandidatutbildning annordnad av Moderata Ungdomsförbundet börjar snart gå mot sitt slut. Utbildningen, MUF Ambassadör, är en utbildning för alla unga moderata kandidater till kommunfullmäktige, landstinget och riksdagen. Här får man fixa med sin personvalskampanj och göra egna foldrar med bilder och liknande. Dessutom har man fått spela in webfilmer.

Min webfilm var mer en presentation om mig själv och att jag kandiderar till Salems kommunfullmäktige. Dessutom talade jag om hur viktigt det är att elevr på skolan behöver bra resurser så som datorer och bra läroverk för att ha en möjlighet att på bästa sätt lyckas. ”Sverige mår bäst när Sverige jobbar” var själva temat och jag kopplade en bra utbildning till en lättare väg ut till arbete. Och för att klara av sin utbildning krävs bra med resurser.

Under denna utbildning har vi även fått lyssna på olika talare så som Justitieminister Beatrice Ask och Arbetsmarknadsminister Sven Otto Litorin. Väldigt trevligt har det varit här på Scandic Järva Krog men snart går den mot sitt slut och det är dags att packa ihop väskan.

Men ett bra kampanjmaterial för mig själv och nya idéer åker jag mot Salem för att vinna unga väljare! NU VINNER VI VAL!!
// Delmon

4 reaktioner på ”MUF Ambassadör

Kommentera

