Ny blogg

Detta är en nystartad blogg som jag precis startat. Den kommer att handla om mig och vad som händer inom det politiska då  det är val i år och jag är kandidat till Salems kommunfullmäktige!

Några av de viktigaste frågorna som jag brinner för är jobben och ungdomars situations på arbetsmarknaden. Att förenkla för företag att anställa ungdomar är A och O för att minska ungdomsarbetslösheten och få in fler människor i arbetsmarknaden. Men jag kandiderar till Salems kommunfullmäktige där man får disskutera mer lokala frågor så som Rönninge gymnasium och Mölle badet.

Valfriheten i skolan är jätteviktig. Elever ska kunna välja vilka kurser de skall läsa och hur lektionerna ska vara upplagda för att kunna ge alla elever bäst möjligheter att lyckas. Om en elev tvingas läsa en kurs mot sin vilja kommer denne inte att lyckas överhuvudtaget. Får eleven istället välja bland olika kurser vilka som intresserad en bäst kommer eleverna att uppskatta undervisningen bättre, vilket leder till bättre resultat.

Resurer så som datorer och liknande är en bristvara i våra skolor. Jag kommer att kämpa för att kommen ska lägga mer pengar på detta och ha som mål att alla elever ska kunna få tag på en dator då den behövs. Om elever inte ges möjligheter atyt använda datorer och liknande inskränks möjligheterna att lyckas i skolan och resten av livet. Därför är detta en väldigt viktig fråga för mig.

Detta är lite vad jag kommer att gå till val på. Mer information om den politiska situationen och vad som händer i den politiska världen kommer att komma. Dessutom lite om vad jag håller på med utanför politiken och massa annat kul. Jag uppskattar att du tar dig tid att läsa min blogg. // Delmon

Kommentera

